Thailand - Pattaya

Hallo allemaal,

Zoals in het vorige verhaal was te lezen zijn we na ons Cambodja avontuur weer terug gegaan naar Thailand om daar de laatste anderhalve week door te brengen.

Eerst zijn we naar Ko Chang gegaan. Ko Chang is een redelijk groot eiland helemaal vol met tropisch regenwoud. Langs de westkust liggen de stranden met alle hotels, restaurants en winkeltjes. Rondom het eiland loop een weg. Wij zaten op Lonely Beach, het rustigste strand, maar ook daar waren genoeg hotels en winkels. Ko Chang is een stuk meer ontwikkeld dan Ko Lipe of Ko Surin. Om een beetje bij te komen van Cambodja en om gewoon te genieten van onze vakantie zijn we hier 6 nachten gebleven. We hebben een paar dagen lekker bij het zwembad of op het strand gelegen. ‘s Avonds gaan op Ko Chang alle bbq’s aan en voor zo’n 1,5 Euro krijg je een chicken kebab of een vis of een portie garnalen. Elke avond heerlijk eten dus!

We hebben een dag een scooter gehuurd en het eiland rond gereden. De theorie van de Thaien is dat als je de scooter uit de winkel kan rijden, je de scooter overal kan rijden. Geen rijbewijs nodig dus en ook hoeven je geen contract in te vullen. Gelukkig hebben wij geen ongeluk gehad, maar onderweg hebben we twee ongelukken gezien en op de boot terug kwamen we twee jongens tegen onder het verband en pleisters. Een beetej rij ervaring is dus wel handig!

We hebben met de scooter een waterval bezocht op het eiland en helaas was een andere waterval dicht, vanwege de sterke stroming.

Een andere dag hebben we een boottrip genomen naar de eilanden in de buurt van Ko Chang. We zaten op een jongeren boot (het 1e biertje ging om 10.00 uur open) en de sfeer was goed en we hebben mooie eilanden gezien. Vooral Ko Wai is erg mooi met goed koraal in de zee vlakbij het strand. Hier zagen we nog een mooie rog tijden het snorkelen. De trip duurde de hele dag en was erg relaxed. Na deze dag hebben we nog een dagje niks gedaan en daarna hebben we Ko Chang weer verlaten om mijn vader op te zoeken in Jomtien.

Na taxi-boot-taxi-bus-scooter waren we in Jomtien aangekomen en hadden we mijn vader, die inmiddels onverwachts ook alweer een paar dagen in Thailand was, gevonden in een guesthouse in Jomtien, vlakbij Pattaya. Mijn vader had voor ons al een kamer gereserveerd en de laatste paar dagen van Thailand zijn we samen met mijn vader geweest. We hebben met zijn drieen een dierentuin bezocht die bekend staat om zijn tijgers. Er waren inderdaad veel tijgers, maar die zaten allemaal in een kleine hokjes dus vonden wij het meer zielig dan leuk. In een hok zat een tijger met een varken en een hond (Golden Retriever) en er hinge en bord boven met de tekst ‘One Happy Family’. De hond zat in de ene hoek te blaffen en de tijger lag in de andere hoek. Het zag er erg zielig uit. Verder hadden ze er shows met olifanten, tijgers en krokodillen. Zelfs de olifanten in Thailand vragen om geld! In een buiten hok lagen duizenden krokodillen met ze allen op elkaar. Wij vonden het allemaal zielig, maar de Aziatische bezoekers genoten er zichtbaar van.

‘Good guy go to heaven, bad guy go to Pattaya’ is een tekst die in Pattaya op de T-shirts staat. En inderdaad Pattaya is een plek vol met mannen op zoek naar vrouwen en drank. In Pattaya is een zogenaamde ‘walking street’. Deze straat is gevuld met honderdan barren en die barren zijn weer gevuld met allemaal vrouwen. In een bar zagen we zo’n tachtig vrouwen zitten!! De Wallen in Amsterdam zijn er niks bij. De vrouwen staan achter de bar en benaderen je als je aan de bar gaat zitten. Als je 300 Bath (6 Euro) aan de bar betaald mag je een vrouw meenemen. Veel mannen nemen dan een vrouw voor hun hele vakantie en betalen haar eten, overnachtingen en kopen sieraden en kleren voor haar in ruil voor gezelschap en natuurlijk……..seks. Pattaya loopt dan dus ook vol met (vaak oudere) mannen met Thaise vrouwen aan hun arm. Deze werkwijze is onstaan tijdens de Vietnam oorlog, toen Amerikaanse soldaten met verlof gingen in Pattaya en sindsdien staat Pattaya om zijn vrouwen bekend. Ook stikt het hier van de seksshows waarin vrouwen met hun geslachtsdeel een aardig potje kunnen darten, waar zelfs Van Barneveld nog jaloers op zou worden!

Pattaya is dus niet een plek voor ons, maar wel erg indrukwekkend op een keer te zien hoe het er daar aan toe gaat. Thaise vrouwen die voor het eerst in Pattaya komen schrikken net zo als ons van hoe er daar aan toe gaat.

Jomtien is gelukkig een stuk rustiger en gezelliger. Vanaf Jomtien gaan we donderdag naar Bangkok en dan vliegen we eerst naar Kuala Lumpur en dan door naar Auckland. In Auckland worden we opgehaald door onze vrienden Koen en Carolina en dan begint het tweede deel van onze reis!

Tot het volgende bericht uit Nieuw-Zeeland.