Thailand - Ko Surin + Bangkok

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reactie's op onze verhalen. Het is leuk om te weten dat er mensen met ons meeleven en hoe het leven in Nederland doorgaat.

In Krabi hebben we besloten om niet naar Ko Phi Phi te gaan, omdat het weer ons heel even in de steek liet. De bewolking zou het tropische eiland toch iets minder tropisch aandoen en dat vonden we zonde. Dus zijn we vanuit Krabi met de bus naar Khuraburi gegaan (een naam die maar niet in ons hoofd wil blijven zitten) om vanuit daar naar Ko Surin te gaan. We moesten wel een paar uur wachten op de bus, want opeens was er eentje uitgevallen, maar uiteindelijk kwamen we 4,5 uur later aan in Khuraburi.

In de bus draaide ze verschrikkelijke Thaise muziek die ook nog eens erg hard stond. Dat was toch niet zo gezellig als de Bob Marley in de bus in Belize, maar goed......het went wel weer hopen we.

In Khuraburi hebben we bij Tom (eigenaar van het lokale reisbureautje) een tentje gehuurd en de boot geregeld om naar Ko Surin te gaan. De volgende dag heeft hij ons naar de boot gebracht en in 2 uur waren we op het prachtige Ko Surin. Helaas zat de boot vol met (we denken Thaise) jongeren die overal foto's van maakten en ook met z'n allen op het eiland bleven. Ko Surin zijn 2 eilandjes waar het normaal erg rustig is. Er zijn 2 plekken waar je kan kamperen en eten en verder is het natuur, strand en er omheen heel veel mooi blauw/groen water. Een geweldige lokatie om te duiken en snorkelen.

We hebben onze tent opgezet in de schaduw, dicht bij het strand, en helaas ook heel erg in de buurt van een mierennest. Binnen een mum van tijd hebben we dan ook al ons eten weg moeten gooien omdat het krioelde van de mieren. Leuk hoor, dat kamperen! De tweede dag hebben we onze tent verplaatst naar het strand waar we gelukkig geen last meer hadden van de mieren.

Op het eiland verbleven verder bijna alleen maar hippie's en dus die 'Thaise' jongeren.

We hebben daar een ochtend gesnorkeld en hebben het mooiste koraal gezien wat we ooit hebben gezien. En overal waar je keek zwommen vissen! Echt prachtig!!! Helaas geen schildpad of walvishaai gezien, die er wel regelmatig worden gespot.

Na 2 nachten waren we het kamperen alweer zat (en de keiharde matrassen die we niet gewend waren) en zijn we weer teruggegaan naar het vaste land. Via Chumpon, aan de oostkust, wilden we een trein nemen naar Bangkok, maar helaas zaten alle treinen al vol. We hebben in Chumpon dus een nacht moeten blijven en hebben we volgende dag (toen de treinen weer vol zaten) een brommer-taxi naar het busstation (15 km verderop) genomen en toen een bus naar Bangkok genomen. Deze bus heeft er 9 uur over gedaan, niet echt comfortabel maar we moesten wat, en toen waren we bij het busstation van Bangkok. Na nog eens een half uur in de taxi en een stuk gelopen te hebben, hadden we een heerlijk hotel gevonden met zachte bedden en een zwembad! En dat was gisteren.

Vanochtend zijn we met de taxi naar de Cambodjaanse Ambassade gegaan, tenminste dat wouden we. Helaas bleek deze verhuisd te zijn naar de andere kant van de stad. We hoopten een visum te kunnen regelen van te voren, zodat je geen gedoe aan de grens hebt. Dit is dus niet gelukt omdat we niet weten waar de ambassade nu zit en geen zin hebben om het uit te zoeken, en gokken het erop dat het aan de grens geen problemen oplevert. We gaan het zien.

Daarna hebben we gewandeld door de stad en een boottochtje gemaakt. Bangkok is een erg rommelige stad. Ons hotel staat wel in een leuke toeristische wijk met veel restaurantjes, winkeltjes en marktkraampjes. Erg gezellig doet het allemaal aan. Hopelijk kunnen we zo nog even een lekkere massage nemen.

Na Bangkok gaan we of naar Ko Chang of naar Cambodja. Dit gaan we nog even bekijken. Dat lezen jullie wel weer in ons volgende verhaal.

We zijn er nog niet aan toegekomen om foto's te kunnen plaatsen, maar hopelijk kunnen we dit binnenkort doen.

Groetjes

Robin & Anne

Marijke 23-01-2008 11:50

Hoi Annelies en Robin, wat heerlijk dat jullie zo genieten, afgezien van wat tegenvallers met overvollen bussen, maar dat maakt de omgeving weer goed.

Marianne 23-01-2008 20:02

Hoi Annelies en Robin,

Eindelijk dan een teken van leven van mij Ik zat braaf te wachten op jullie bericht, maar blijkbaar is er iets misgegaan met de mailinglist. Als het goed is sta ik er nu op! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Zijn jullie nou zo veel onderweg, of is dat avontuurlijker om over te schrijven dan luieren op een bounty-beach
Heel veel plezier en geniet heerlijk van jullie wereldreis! Dikke zoen

Frankie 25-01-2008 14:10

Hoi Annelies en Robin. Fijn te lezen dat jullie genieten. Het reizen maar ff op de koop toe nemen. Genieten van het reizen en contacten leggen met de bevolking. Aan deze kant van de wereld mis je in ieder geval niets. Alleen wat stakingen (voor Robin dan). Mazzeltov

ton 26-01-2008 19:27

Heeeeeey jongelui, is helemaal niks aan hé lees ik? Ik had schijnbaar iets niet goed gedaan met aanmelden voor de mailinglist dus vandaag pas de verhalen gelezen (gister bij Evelien al ff de foto's bekeken).
Ziet er toppie uit wat jullie tot nu toe gedaan hebben!
Have fun en gedraag jullie! Ton